Bloom 3 is uit! Een ode aan Moeder Aarde >

De overgang naar het Watermantijdperk: wat met de multinationals?

Spiritualiteit
Walter Hermans
17/03/2022
De overgang naar het Watermantijdperk: wat met de multinationals?

Het is voor de meeste lezers van Bloom al lang geen geheim meer, dat momenteel de transitie van het Vissen- naar het Watermantijdperk aan de gang is. De vernieuwende vibe van Aquarius laat zich al geruime tijd voelen. Zoals altijd gaat zo'n belangrijke overgang (transitie) gepaard met ingrijpende transformaties, die van blijvende invloed zijn op elk levend wezen op onze planeet. In editie Bloom 3/2022 beschrijven we wat dit betekent voor de mensheid. Met deze online uitbreiding van het artikel ‘Het spel der dimensies’ nemen we het bedrijfsleven en de multinationals onder de loep. Hoe zal de kosmische transitie zich hier laten voelen?

Lees hier het artikel 'Het spel der dimensies' dat in Bloom editie 3 2022 verscheen.

In het Watermantijdperk zal de meedogenloze concurrentie en wedijver nagenoeg helemaal verdwijnen. In de plaats daarvan komt er een samenwerking op wereldniveau, en dit op basis van gelijkwaardigheid. Volledig ten dienste van het collectief.

Handelen vanuit eigenbelang

Alles ondergaat een metamorfose. Niet enkel mensen zijn onderhevig aan het veranderingsproces, maar ook systemen en bedrijven. De meeste grote bedrijven handelen nog altijd vanuit eigenbelang. Alle beslissingen en strategieën zijn er met het oog op winst, terwijl andere factoren meestal simpelweg genegeerd worden. Wat de impact van die ongebreidelde jacht op macht en geld betekent voor ons milieu en voor onze levenskwaliteit wordt nog altijd onderbelicht. En toch..., toch zijn er geleidelijk aan verschuivingen merkbaar, want de Waterman-energie dwingt ons om verder te kijken, verder te zoeken. Alles wat ontstaan is in de derde dimensie draait vooral om hebzucht en eigenbelang.

Nemen we als voorbeeld de farmaceutische industrie. Het huidige systeem is niet gebaat bij het genezen van mensen, maar juist bij hun afhankelijkheid. Je verdient immers meer aan de behandeling van een ziekte dan aan de genezing ervan. Het huidige banksysteem is eveneens een typisch model van de derde dimensie. De banken dienen vooral een kleine groep mensen, die zich aan het systeem kunnen verrijken, terwijl de overgrote meerderheid op vandaag, onder meer door de historisch lage rente – slechts een aalmoes ontvangt voor zijn spaarcenten.

Degenen die leven in de derde dimensie komen met een slimme aanpak, maar zij die de transitie al gemaakt hebben bieden wijze oplossingen aan. Slimheid overheerst de waarheid. Echte oplossingen worden vanuit wijsheid geboren. Mensen verzetten zich en laten van zich horen, omdat ze de huidige systemen doorzien. We merken ook dat op vandaag zowat alles aan de oppervlakte komt. Schandalen komen aan het licht en ongepast gedrag wordt openlijk aangeklaagd.

In het Watermantijdperk zal de meedogenloze concurrentie en wedijver nagenoeg helemaal verdwijnen. In de plaats daarvan komt er een samenwerking op wereldniveau, en dit op basis van gelijkwaardigheid. Volledig ten dienste van het collectief.

Walter Hermans

Macht is verleden tijd

De tijd van de machtsstructuren ligt onherroepelijk achter ons. We evolueren richting een ‘bottum-upstrategie’. We nemen het heft in eigen handen, ontwikkelen nieuwe samenwerkingsvormen en we zetten samenwerkingsverbanden op. Buurten worden zelfregulerend. Elke bewoner bouwt mee aan een betere omgeving en neemt zijn verantwoordelijkheid. Gelijkgestemden verenigen zich en creatieve concepten rijzen als paddenstoelen uit de grond.

Duurzame circulaire systemen vormen een nieuwe solide basis. In het bedrijfsleven wordt steeds meer rekening gehouden met de menselijke waarden. Ook werklozen zullen weldra recht hebben op een basisloon. Mensen voor wie de vijfde dimensie geen geheimen meer heeft zullen een belangrijke rol vervullen in de bedrijfsstrategieën van de toekomst. Deze personen hebben toegang tot een bredere informatie. Ze zien 'the bigger picture' en voelen haarfijn aan waar arbeidsprocessen stagneren. Zij zijn in staat om op een zachte doch efficiënte manier een onderneming opnieuw gezond te maken. Grote bedrijven en multinationals doen al decennialang een beroep op astrologen, numerologen en mediums, hoewel dat nooit met zoveel woorden werd gezegd.

Begrippen als integriteit, creativiteit, samenwerking, transparantie en wijsheid, mét respect voor de menselijke waarden vormen de basis van de nieuwe bedrijfscultuur.

Bedrijven met een ziel zijn de winnaars van morgen.

Meer lezen?

Bestel Bloom 2022 - editie 3 na en lees het volledige artikel 'De kosmische transitie: evolueer jij mee?' van auteur Walter Hermans

Lees Bloom 3 - 2022 hier!

Abonneer je nu op Bloom tijdschrift

  • Bloom bestaat 35 jaar! Ontdek onze jubileumacties

  • Het grote ontwaken: evolueer jij mee?

  • Jouw Uranushoroscoop 2022: welke veranderingen staan er jou te wachten?

  • Over overgave & waarom dat zo moeilijk is

  • Dromen over een (overleden) huisdier: hoe duid je dit?

  • Graancirkels: boodschappen vanuit het collectief bewustzijn

  • De beste dagen voor je carrière

  • En nog meer boeiende lectuur.
    Happy reading!

Reacties

Een account is verplicht om te reageren. Log in of registreer je nu

Inloggen / registreren

Wat anderen ook lezen

Spiritualiteit

Wicca & de Maan

"Eens per maand, en liefst wanneer de Maan vol is, zullen jullie bijeenkomen op een geheime plaats…

Lees meer
Spiritualiteit

Dromen en het weten: het absolute bewustzijn

Wat is het absolute bewustzijn en hoe werkt het? Dromenexperte Jaqcueline Voskuil, auteur van 'Het…

Lees meer
Spiritualiteit

Omgaan met trans­generationeel trauma

Familietrekjes, iedereen heeft en iedereen heeft er ook wel eens last van. Zo staat mijn…

Lees meer
Bloom 3 - 2024

Word een Bloom’er

  • 8 edities van het Bloom-tijdschrift op jaarbasis

  • toegang tot alle leesartikelen uit het Bloom-tijdschrift + extra leesvoer

  • EXCLUSIEF! bereken en lees (on)beperkt persoonlijke geboortehoroscopen

  • kortingen op geselecteerde producten in de BloomShop

  • unieke themahoroscopen: je Jaarhoroscoop 2024, Ascendanthoroscoop 2023-2024, je Chinese horoscoop 2024,...

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief van Bloom en geniet 5% korting in de Bloom Shop.
Wekelijks ontvang je inspirerende leesartikelen, promoties en zoveel meer.
De kortingscode ontvang je in je mailbox.
Have a magical day!
Bloom