Bloom 3 is uit! Een ode aan Moeder Aarde >

Standhouder • Praktische informatie • Bloom events

Spirituele Beurs Bloom Fair Header nieuwsbrief
Fijn dat ook jij Bloom als standhouder komt vervoegen op één of meerdere van onze events.
Hieronder verzamelden we alle praktische informatie om van jouw deelname als exposant een succes te maken!

▶ Upcoming events

Een overzicht van de toekomstige events die van Bloom uitgaan, vind je hier.

▶ Festkit of beurskit

De bundel met alle informatie omtrent de werkwijze van Bloom als organisatie, data, tarieven,... en dit voor onze events in het voorjaar 2024 kan je hieronder downloaden in de beurskit. En ook de data en locaties voor de Summer Bloom Fests zomer 2024 zijn inmiddels bekend! Open snel de beurskit voorjaar 2024 en festkit zomer 2024 hieronder.

Praktische informatie standhouders rechtopstaand

▶ Prijzenpot

Een bezoeker gelukkig maken met een prijs uit de prijzenpot kan altijd en voor elk event. Wens je je hiervoor op te geven? Bezorg ons dan gewoon de naam van de weg te geven prijs bv. handmassagesessie t.w.v. €20,-. Wij plaatsen deze informatie tevens op onze website.

▶ Goodiebag

Verdeel je flyer, visitekaartje of ander promotiemateriaal onder de Bloom-bezoekers. Bloom steekt je promotiemateriaal in een handige goodiebag vergezeld door een proefnummer van het gelijknamige tijdschrift. Dit levert je praktijk, winkel, dienst,... gegarandeerd extra visibiliteit op, aangezien de beursbezoekers thuis de verkregen informatie nog eens rustig doorlopen. Per beursdag worden er 200 goodiebags weggegeven.

Prijzen:
200 flyers verdelen = €50 excl. BTW
500 flyers = €100 excl. BTW (mag verdeeld worden over verschillende beurzen/locaties)
1000 flyers = €200 excl. BTW (mag verdeeld worden over verschillende beurzen/locaties)

▶ Facturatie

Een drietal weken voor het eigenlijke event ontvang je de factuur, welke we graag uiterlijk 5 dagen voor het event betaald zien. Dank om ons tijdig je facturatiegegevens te bezorgen.

▶ Getrouwheidskorting

Bij elke deelname (met uitzonderlijk van de 2-daagse evenementen) ontvang je 5% getrouwheidskorting tot een geplafonneerde korting van 30%, zie de specifieke informatie in de beurskit/festkit bovenaan deze pagina. Deze getrouwheidskorting geldt niet voor duo-consultenstanden.

▶ Opbouw en afbraak indoor Bloom Fairs*

Opbouwen kan op 1-daagse events voor verkoopstanden vanaf 8 uur, voor een consulten-/coachingstand vanaf 9 uur.
De eigenlijke beursdag vindt plaats van 10 tot 17.30 uur.
Op de 2-daagse events zijn de deuren op zaterdag open van 12 van tot 19 uur en op zondag van 10 tot 17.30 uur.
Opbouwen op zaterdag kan voor verkoopstanden vanaf 9 uur, voor een consulten-/coachingstand vanaf 10.30 uur.

*Voor de outdoor events van Bloom (Summer Bloom Festivals) gelden afwijkende openingsuren, opbouw- en afbraakuren.

Een week voor het event in kwestie ontvang je bovendien nog een laatste stand van zaken via mail.

Houd er rekening mee dat er pas afgebroken kan worden als de beursdag erop zit.
Het is dus niet toegestaan dat er vroeger wordt afgebroken dan het sluitingsuur voor de bezoekers!

▶ Het 'tarievenformulier' voor 1-op-1-diensten

Ook bij 1-op-1-sessies is een heldere en ondubbelzinnige prijsbepaling vereist. Zo weten de bezoekers precies welke diensten je aanbiedt tegen welke prijs. Op basis daarvan wordt er met een gestandaardiseerd tarievenformulier gewerkt. Voordelen? Een gevarieerd én transparant aanbod aan één-op-één-consulten dat alle lagen van de bevolking aanspreekt. En tevreden bezoekers brengen nieuwe aan.

Concreet: indien je 1-op-1-diensten aanbiedt, download hiernaast de template (word document). Je noteert hierop de verschillende formules/diensten (minimaal 2) die je aanbiedt. Je bepaalt daarbij zelf jouw prijzen, met een maximum van €50/sessie en noteert daarbij de minimale duurtijd van de sessie. Druk dit tarievenformulier af en breng deze mee op de eigenlijke beursdag.

▶ Maak cashloze betalingen mogelijk op onze events

Sinds 1 juli 2022 moeten volgens de Belgische wetgeving alle ondernemingen die met consumenten te maken hebben, van de kleinste tot de grootste, hun klanten ten minste één oplossing aanbieden waarmee zij hun aankopen elektronisch kunnen betalen.
In het kader van deze regelgeving lijsten we hierbij enkele mogelijkheden op om cashloze betalingen mogelijk te maken:

  • je maakt cashloze betalingen mogelijk via uw bankapplicatie op je smartphone
  • SumUp: hierbij raden wij de mobiele pinapparaat met oplaadstation aan van €79,- Ga hier naar de website van SumUp.
  • Payconiq: heel efficiënt en voordelig. Let wel: de bezoeker dient ook de Payconiq-app geïnstalleerd te hebben. Ga hier naar de website van Payconic.
    Het opstarten van een account kan bovendien enkele weken in beslag nemen.

▶ Annulatie

De volledige algemene voorwaarden die Bloom als organisatie hanteert, vind je hier.

  • Indien geannuleerd wordt voor 10 werkdagen, dan wordt een vaste administratiekost van €25 excl. BTW in rekening gebracht.
  • Bij annulering tot 10 werkdagen voor het evenement: 30% van het standgeld.
  • Bij annulering van 3 werkdagen tot daags voor het evenement: 50% van het standgeld.
  • 100% van de standhuur indien de stand niet ingenomen wordt op de dag van het evenement.

▶ Contacteer ons

Bloom BV
Gentseweg 160
8792 Waregem
hallo@bloom.be
+32 56 48 49 52
Bereikbaar van maandag t.e.m. vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur.
Op zaterdag bereikbaar van 10.00 tot 18.00 uur.

Bij urgente gevallen naar aanleiding van je deelname als exposant en buiten de openingsuren om kan je ons telefonisch of via WhatsApp bereiken via +32 476 37 93 22.

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief van Bloom en geniet 5% korting in de Bloom Shop.
Wekelijks ontvang je inspirerende leesartikelen, promoties en zoveel meer.
De kortingscode ontvang je in je mailbox.
Have a magical day!
Bloom